Compra les teves entrades
Venda online tancada.
Per a més informació pregunti a l'organitzador de l'esdeveniment.
Les dades de l'organitzador estan a l'apartat "Organitzat per".
descripció de l'esdeveniment
Ensemble Musiques Présentes presenta el concert Derivés, el proper dissabte, 6 de novembre a la Fundació Pilar i Joan Miró de Palma -Carrer de Saridakis, 29-, a les 19:00 hores.
Al voltant d'un grup permanent (violí, violoncel, flauta, piano clarinet, percussions), el conjunt ha reunit des de 1997 altres instrumentistes de la regió d'Ais de Provença segons els programes oferts.
La seva ambició és presentar obres de compositors vius fent sentir les correspondències, les filiacions, els ecos d'altres músiques, des de principis del segle XX fins a l'actualitat.
L'Ensemble va fer les estrenes absolutes d'obres de: Jacques Lenot, Robert Coinel, Jacques Charpentier, Gérard Garcin, Maïté Erra, Daniel Dahl, Miguel Galvez-Taroncher, André Bon.
A l'edició d'enguany, presenten una estrena Mundial del seu director Daniel Dahl, Echos et envois (2020) per a clarinet i piano.
Els intèrprets són: Sylvie Sacoun, flauta; Eric Charray, clarinet; Schmidlet, violí; Cécile Gauthiez, violoncel, Jacques Raynaut, piano; Damien Louis, percussions.
Daniel Dahl, director.
"Dérives"
Notes per al programa:
Pierre Boulez: Derive 1 (1986) per a sis instruments
Dérive 1 és generada per un acord "pres" per Boulez en la seva gran obra Répons. Aquest acord lletreja les notes corresponents al nom de Sacher, director i mecenes. Tota la peça deriva d'aquest acord afavorint figures estimades per Boulez com atac / ressonància, petit grup de notes ràpides / notes sostingudes, mobilitat / immobilitat.
Johannes Schöllhorn: Conductus (2010) per a quatre instruments
Conductus ofereix un contrapunt original entre una sonata en trio de Johann Sebastian Bach tot just esbossada pel clarinet, violí i violoncel, i el piano, en què es convida el músic a realitzar una sèrie d'"accions" amb tota mena d'objectes.
Luis de Pablo: Sexteto Nubilus (2014) per a sis instruments
Escrita per a Taller Sonoro, Nubilus és una obra de Luis de Pablo estrenada al festival Ensems de València el 2014. El seu títol, que es tradueix del llatí com "atribolat" o "trist", al·ludeix a un estat d'ànim que, sense ser descriptiu, es reflecteix en la partitura evitant la repetició de procediments de composició.
Jacques Lenot: Licht (2004) Flauta sola
Fa referència a les darreres paraules pronunciades per J. W. von Goethe abans de morir
Daniel Dahl: Echos et envois (2020). Per a clarinet i piano. Estrena mundial*
Si la majoria de les figures d'aquesta peça són ecos més o menys conscients de fragments de música escoltada (Janacek, Rihm, Widman etc.), també es converteixen en una invitació, per a qui vulgui apoderar-se'n, oient o músic...
Echos et envois està dedicat a Eric Charray i Jacques Raynaut, l'amistat i talent dels quals varen motivar l'escriptura d'aquesta peça.
Johannes Schöllhorn: Sérigraphie: Barcarolle (2007) per a sis instruments
Tot prenent prestat el títol de la tècnica que Andy Warhol havia utilitzat per als seus famosos pots de sopa Campbell, el cicle Sérigraphies ens convida a (re) descobrir la música de Gabriel Fauré però a través del "filtre" d'escoltar Johannes Schöllhorn. Escoltar la pròpia escolta: aquesta és la utopia que el compositor alemany vol oferir als intèrprets i al públic. Com a gran amant de la música francesa, ens ofereix aquí «la seva» Fauré, que remodela al seu gust, de vegades estirant a l'extrem com per gaudir millor de moments musicals que al principi eren massa fugaços.
El director, Daniel Dahl
Nascut el 1948, va estudiar música al Conservatori d'Estrasburg (piano) i després a la Universitat de Paris VIII Vincennes, en què destaquen els estudis de direcció amb Jacques Grimbert i Boris de Vinogradov, i de composició amb Jean-Etienne Marie, Davorin Jagodic i Giuseppe Englert.
Durant les pràctiques, treballa principalment amb André Boucourechliev i després amb John Cage.
Primer, professor a la regió de l'Oise, va crear i dirigir l’Atelier régional pour les musiques nouvelles.
Director de les escoles de música de Briançon, després de Sud-Luberon (Pertuis) fins 2009 i encarregat de les lliçons d'escriptura en el Centre de Formation des Musiciens Intervenants (CFMI) d'Ais de Provença, va crear i va dirigir l'Ensemble Musiques Présentes el 1997.
Amb aquest conjunt va assegurar notablement la creació d'obres de Jacques Lenot, Georges Boeuf, Miguel Gálvez-Taroncher, Bernad Boetto, Gérard Garcin, i va dirigir les de Gérard Pesson, Luis de Pablo, Philippe Hersant, Salvatore Sciarrino, etc.
El seu catàleg inclou música escènica, obres per a grups reduïts, música de cambra o amb fins pedagògics.
Daniel dahl
per qualsevol dubte: fundaciomusicalaca@gmail.com
Política d'accés
Comentaris
3